CAUTION!





 Jag, Elin och Hanna har varit på Orionteatern ikväll och såg dansgruppen Bounce med sin föreställning Caution.
Jag vill inte svära, men herre jävlar vilken show! Vilka genier! Vilken kroppskontroll, berättarförmåga, passion. De förmedlade obehag, frihet, rädsla, ömhet, mänslighet och omänsklighet men framförallt glädjen i dansen!


De tog till vara på den stora lokalen och använde alla utrymmen och hörn för att på olika sätt fånga den stående publikens uppmärksamhet och engagemang- och de lyckades minsann! Det skrattades, kramades, klappades och sist men inte minst dansades - allt tillsammans med bouncegänget, som inte var det minsta rädda för att ta kontakt med publikhavet!


Tyvärr fick man inte fotografera, detta är det enda bevis jag har.
 Jag vet, man fattar inte vad det är - men jag ska förklara:

Det är mina nerskummade fötter
.
Det blev nämligen skumfest som avslut.

Det här var guld. Gå dit.

Godkväll.




Bild lånad från D.N

Kommentarer
Postat av: Hebsson

Tack för ett bra tipps! Jag blev väldigt nyfiken på föreställningen.



Vi ses på Annandag påsk! P&K

2009-04-12 @ 11:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0