Spring in the air.

Igår var jag ledig och det kändes som att jag hade glömt allt man kan göra en ledig dag. Det var nästan så att jag önskade att jag jobbade. Efter att jag insett att jag inte kunde ligga och dega hemma hela dagen packade jag träningsväskan och tog med mig Revolutionary Road-boken och åkte till stan.



Jag drog in till Stadsbiblioteket vid Odenplan och satt där i ugn och ro och läste min gamla klassiker. Jag läser Revolutionary Road på engelska och GUDARS va bra skrivet. Pappa, som läst boken tidigare och jag, har redan sjungit  halleluja över bokens alla dialoger - de bara flyter fram!


Stadsbiblioteket är en av mina favoritbyggnader i Stockholm. 



Kort och gott: Mycket bra bok. Jag hade tillåme sett filmen innan jag läste boken - men konstigt nog förstörde det ingenting av läsningen. Läs den hörni!


Allt man behöver: en latte, banan, påse med godis och en bra bok!

Dagen avslutade jag med hårdträning på karaten. Det va så hejdundrandes kul. Tyvärr hade jag inte käkat ordentligt sen lunchtiden så jag märkte att under den hårda träningen sviktade reaktionsförmågan och koncentrationen - Jag vill så mycket - men hjärnan och kroppen reagerar hela tiden en sekund försent! Usch vad det gör mig frustrerad!

Nä, gott folk - nu väntar en ny ledig dag innan helgens jobb väller in över mig!

adios.

Kommentarer
Postat av: Bitte

Wow! Vilket snyggt bibliotek! Tack för att du babblade på, sånt gillar jag. Inte ofta folk har en åsikt om något på blogg.se verkar det som, lite trist. Allt ska tydligen handla om yta = suck.

Ha en UNDERBAR dag...hoppas du också har skinande sol hos dig idag...

2009-04-23 @ 10:53:05
URL: http://bitte.webblogg.se/
Postat av: Anonym



Du har verkligen förmågan att gripa dagen och göra något bra av den! Berikat av fin, fina foton! Tack!

2009-04-24 @ 17:26:21
Postat av: Sussi

Jäkligt sköna och bra bilder! Jag diggar alla uppradade böcker i olika färger och hur dom är fångade.

2009-04-26 @ 17:06:33
URL: http://lavica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0