Tisdagpyssel.

Gårdagen var fin!

Min favoritsysselsättning de dagar jag jobbar kväll eller är ledig är att gå till Stadsbiblioteket vid Odenplan, köpa en god latte och läsa i mina böcker - det känns som att jag får tid till att bara vara med mig själv och tänka de tankar jag behöver tänka ibland. Inget ont om att umgås med familj och vänner, men ni förstår nog. Lite egentid liksom.

Efter att jag suttit och läst Barack Obamas memoarer spatserade jag förbi myrorna ihopp om nåt kul litet fynd. Hittade dessvärre inget men däremot hittade jag ett mysigt bageri som låg på samma gata.





I Sverige är vi ganska dåliga på att handla färskt fint bröd. Min pappa som kommer från Österrike, där det är självklart att köpa nybakat varje morgon, har berättat hur svårt det var att lära sig hitta ett äkta, gott nybakat bröd här i Sverige... och om jag tänker efter så kan jag hålla med om det. Hur ofta spatserar jag till en sånhär butik och köper mig en hemmagjord limpa där det har knånats in lite kärlek?

Efter min dag på stan knatade jag till jobbet och hittade detta skrivet på whiteboarden:


För att vara min chef så är det här en väldigt fin komplimang!

Nä hörni, jag sitter faktiskt här i full sportmundering och tänkte gå till jobbet. Jag ska vara med i ett lopp den 10 Juni och måste få igång konditionen - jag kan berätta mer om det där loppet nån annan gång för nu måste jag pysa!

Hej hopp




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0