Ulriksdalsslott.

Klockan var halv elva på förmiddagen då jag sprang iväg till tunnelbanan. Solen sken och jag var laddad för dagen! Vid centralen stannade jag till vid Espresso House och slösade lite pengar på världens godaste latte innan jag kilade vidare mot pendeln där jag skulle ta tåget till Solna. Väl i Solna mötte min fantastiska vän Cecilia upp mig och vi hoppade på en buss med destination Bergshamra Gård i sikte.



Dagen till ära hade Cecilia föreslagit en lunch tillsammans på Ulriksdalsslott. Efter att bussen stannat och vi gått av och gjort dagens första goda gärning, hjälpa en guldtandad gammal gumma av från bussen, började vandringen mot slottsträdgården!
Ju längre vi vandrade, desto lantligare blev det. Hästar i hagar, blåsippor i skogen, fåglar som kviddevittrar och solen som sken på våra vinterbleka ansikten. Det var allt en ordentlig promenad och jag imponerades av min gravida vän som vankade fram med sin runda, vackra mage!



Ulriksdalsslott var superfint och trädgården inte så pjåkig den heller. Kan tänkta mig att om några veckor blir den som en grönskande oas med sina fina allégångar, växthus, statyer, gräsmattor och caféer - så det blir veckans tips, att åka till Ulriksdalsslott!

Kanske till påskhelgen?

Hoppas ni får en perfekt måndagskväll!



Kommentarer
Postat av: Jennilie

Sv: Åhh vad jag blir glad, tack så mycket snälla du, du gjorde min kväll!! =)

2009-04-07 @ 17:30:53
URL: http://pysslamedjen.blogg.se/
Postat av: Elena

Dagens fråga: Vad är det värsta med sommaren? =)

2009-04-08 @ 13:18:02
URL: http://elenasobrino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0