Hola!


Idag tänkte jag slå ett slag för second handbutiker!

Det är spännande att smyga fram bland sunkiga bruna skinnjackor och gammalt fult porslin.
Närå, det behöver inte vara så sunkigt som man tror - man kan hitta massor med roliga saker!
Jag tog vägarna förbi Myrorna idag och fyndade en fin kofta. Jag fick punga fram 85 spänn och sen var den min.


Inte nog med att det är billigt så är det även ett perfekt sätt att vara schysst mot miljön!

Min mormor är en faktiskt en stjärna på att fynda. Hon pratar ofta om sina fina karshmir och bomullsjumprar från NK som hon fyndat på "myran" - hon har ögon som en varg och letar snabbt och skickligt igenom butikerna och hugger tag i alla guldkorn som glimmar.

Så om du bara förknippar second handbutiker med inrökta jackor och smutsiga kaffekoppar så ska du tänka på min gamla mormor och hennes bomullsjumprar från NK - det finns roliga och spännande fynd som både är bra för din plånbok och mijön!

Sådär, det var dagens slag för second hand!

Peace out.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0